آخرین اخبار
کد مطلب: 73136
دشمن در جنگ ديپلماتيک با جمهوري اسلامي ايران شکست خورد
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1236

به گزارش سلام لردگان به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري،‌ حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار رئيس و اعضاي مجلس خبرگان شرايط کشور را در مجموع، در حال پيشرفت مطلوب دانستند و با اشاره به برگزاري اجلاس سران عدم تعهد در تهران به عنوان نمايش اقتدار، شکوه و عظمت نظام اسلامي، تأکيد کردند: دشمنان ملت ايران، با حماقت خود، ‌اين اجلاس را به يک جنگ ديپلماتيک با جمهوري اسلامي ايران تبديل کردند که نتيجه آن، شکست مفتضحانه آنها بود.

رهبر انقلاب اسلامي داشتن يک جمع بندي صحيح و منطقي از وضعيت کشور را ضروري خواندند و افزودند: ارزيابي مسائل از جهات گوناگون، نشانگر شرايط مناسب و خوب کشور براي نشان دادن عظمت اسلام است.

حضرت آيت الله خامنه‌اي خاطرنشان کردند: برگزاري موفقيت آميز اجلاس سران عدم تعهد در تهران، يک نمونه از شرايط مهيا و آماده نظام فکري است که جمهوري اسلامي ايران به دنيا ارائه کرده است.

ايشان برگزاري اجلاس سران عدم تعهد در تهران را از همه جهت، نمايش اقتدار، شکوه و عظمت دانستند و گفتند: منشأ اين شکوه و عظمت، ‌همان تفکري است که امام (ره) براساس اسلام، در کشور بوجود آورد و آن را پرورش داد تا رويش پيدا کرد.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: اجلاس سران عدم تعهد در تهران، مي‌توانست همانند ساير اجلاس‌هاي بين المللي، بصورت معمولي برگزار شود اما شرايط سياسي دنيا و زمان و مکان برگزاري اجلاس و همچنين حماقتي که بدخواهان ملت ايران انجام دادند،‌ موجب شد که اين اجلاس به پديده‌اي تأثيرگذار و مورد توجه در دنيا و يک جنگ ديپلماتيک با جمهوري اسلامي ايران،‌ تبديل شود.

حضرت آيت الله خامنه‌اي افزودند: تلاش شد تا با برخي فضاسازي‌ها، جمهوري اسلامي ايران در اين اجلاس خود سانسوري کند و مواضع خود را بخصوص بر ضد رژيم صهيونيستي، اعلام نکند اما اجلاس آنچنان پرابهت برگزار شد که اين تلاشها نيز نتيجه نداد.

رهبر انقلاب اسلامي حضور حدود دوسوم کشورهاي جهان  را در نشست تهران و ايجاد زمينه براي اعلام مواضعي که در اجلاس‌هاي بين المللي ديگر بيان نمي‌شوند، از ديگر نقاط برجسته اجلاس سران عدم تعهد دانستند و افزودند: مواضعي که از زبان برخي رؤساي کشورها و هيأتهاي حاضر در نشست تهران بويژه انتقاد از ساختار سازمان ملل و شوراي امنيت و ديکتاتوري بين المللي حاکم بر جهان، بيان شد در اجلاس‌هاي بين المللي مشابه آن سابقه ندارد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي يکي ديگر از نتايج برگزاري اجلاس سران عدم تعهد در تهران را خنثي شدن تبليغات و هياهو در مورد تحريم‌ها دانستند و افزودند: رؤساي کشورها و هيأتهاي شرکت کننده در اجلاس سران عدم تعهد، از نزديک جريان عادي زندگي و نشاط مردم را در پايتخت و شهرهاي ديگر ديدند و در حاشيه اجلاس نيز با مسئولان کشور درخصوص قراردادهاي مختلف رايزني کردند.

رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه نتيجه جنگ ديپلماتيک بدخواهان ملت ايران، شکست مفتضحانه آنان بود، خاطرنشان کردند: موفقيت و شکوه و عظمت اجلاس تهران به گونه‌اي بود که مخالفان نظام اسلامي و رسانه هاي آنها منفعل و مجبور به اعتراف به واقعيات شدند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به تعابير رسانه‌هاي غربي از جمله «سيلي ايران بر صورت معارضان» و «اقدام ايران در گوشمالي کساني که مي خواستند او را منزوي کنند»، گفتند: براساس قاعده قرآني، هر کاري که دشمن را به عصبانيت وادارد، يک حسنه و عمل صالح است، بنابراين برگزاري باشکوه و موفقيت آميز اجلاس سران عدم تعهد در تهران، يک عمل صالح بود.

ايشان تأکيد کردند: در مسائل مختلف از جمله مسائل داخلي بايد مراقب بود تا مغالطه‌ها ما را به اشتباه در تحليل گرفتار نکند.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: ارزيابي من از شرايط اين است که کشور، در مجموع در حال پيشرفت مطلوب است.

حضرت آيت الله خامنه‌اي تأکيد کردند: البته ممکن است در برخي مسائل اجرايي و فکري، نقاط ضعفي هم وجود داشته باشد اما  ارزيابي از شرايط کشور، با در نظر گرفتن همه نقاط قوت و پيشرفتها و برخي نقاط ضعف، است.

در ابتداي اين ديدار آيت الله مهدوي کني رئيس مجلس خبرگان رهبري ضمن باارزش خواندن مباحث مطرح شده در نشست دوازدهم مجلس خبرگان گفت: نشست هاي مجلس خبرگان از لحاظ شکلي و محتوايي مهم است زيرا علماي صاحب نام و صاحب نفوذ، از سراسر کشور حضور دارند و در مورد مسائل مختلف سياسي، اقتصادي، فرهنگي و بين المللي اظهار نظر مي کنند.

در ادامه آيت الله محمدي يزدي نايب رئيس مجلس خبرگان گزارشي از مهمترين محورهاي مطرح شده در اين اجلاس ارائه کرد.

وي افزود: قدرداني از برگزاري موفقيت آميز اجلاس سران عدم تعهد در تهران،‌تأکيد بر بازسازي سريعتر مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي، اقتصاد مقاومتي و شرايط اقتصادي کشور، مسائل فرهنگي و اجتماعي جامعه از جمله حجاب و عفاف،‌ و مسائل سوريه از جمله مباحثي بود که در نشست دوازدهم خبرگان مورد بحث قرار گرفتند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس